joi, 17 iulie 2014

Media si interesul public

     Mi s-a spus spus, sfatuit si comunicat intr-o maniera publica si particulara in momente diferite ale aceleiasi luni ori saptamani, ori in definitiv s-ar putea sa fi fost si zile, sa ma las de filozofat...pe motive temainice chiar. Dar daca nu ar trebui sa ai incredere in actori de ce ai face-o cu jurnalistii? Tot o atitudine teatrala au si ei in nevoia de atentie; o atentie diferita fata de a noastra, a oamenilor de rand.      Cu toata aparatura de filmat in fata ta, eclipsandu-te doar printr-o luminita vibranta si cam atat, nu poti sa minti, asa ca le-am declarat: un cancan politic. Fara sa stiu, fara sa ma gadesc la consecinte si cu o voce de bariton -grava si intermediara intre o frica inutila si dezacordul facut de privire si tonul vorbirii- le-am mai declart: mi-am schimbat parerea. Mare iluzie. Sunt incapatanata, nu poate nimeni sa-mi schimbe opinia proasta, banala, creata fara acordul meu personal si in acelasi timp sunt un nimic al manipularii, fara conceptii, fara prejudecati, fara interes.
     Interes. Asta mi-au zis: interesul public. As vrea sa fie o scuza pentru ca tu nu citesti ce nu prea mi-am dat interesul sa scriu si pana la urma chiar s-ar putea sa fie, insa nu pot spune ca ma simt satisfacuta ca am nimerit-o. Conchid ca nu e totul despre interesul public. Nu e totul despre cele 7 minute de atentie posibila despre care invatasem, despre socul si groaza bazate pe capul unui bebelus ori a unei tipe sexi intr-un costum de baie. Atunci despre ce e? Asta am uitat sa-i intreb sau asta au evitat sa ne spuna? Poate e doar parerea mea deplasata, poate nu totul se rezuma, dupa cum am zis, la tipolegia mustii: cat mai des cu atat mai multe sanse sa te bage in seama...sau sa te striveasca in urma unei deziluzii pe care ai creat-o. Complicat. Prea complicat sa strivesti o musca, prea complicat sa te bage cineva in seama cu cele 20 de reclamatii facute intr-o luna.
     Poate oamenii adunati au puterea, poate se va intampla ceva ce in ultima seara te-a trezit din vis cu o hotarare crancena pe fata, dar totul se bazeaza pe un poate si o dau iar pe filozofie, iar dupa cum m-au sfatuit, nu mai fac asta ca nu-i de interes public.

Un comentariu: